Elke week een marketingtip in jouw mailbox?
Elke maandagmiddag deel ik één praktische marketingtip, rechtstreeks uit mijn marketingroman. 
Zal ik ook jou mailen?


  • 1. WEBSITE.

    Zo, mijn website is online. Mijn eerste marketingstap als zelfstandig ondernemer. Daar zie je wie ik ben en wat ik voor jou kan doen. Superhandig. Een website is een must voor een zelfstandig ondernemer, toch?


    Ik maakte mijn website via de websitemaker van Mijndomein


    Geen inspiratie? Ze hebben een actuele blog vol interessante tips om van jouw website een succes te maken:  https://nieuws.mijndomein.nl/

  • 2. BELLEN.

    2. BELLEN. Bel minsten 2 mensen per week die jou verder kunnen helpen. ☎️


    Althans, dat doe ik! Op twee vaste dagen in de week bel ik iemand. Zomaar. Zo blijft de relatie warm, en wie weet kan ik iets voor hen betekenen.


    Waarom ik bel? Momenteel doe ik marktonderzoek. Ik ben nog in loondienst, wil starten als freelancer, maar wat ga ik doen? #Tekstschrijver? #Marketingadviseur? Ik twijfel. Dus bel ik oud-opdrachtgevers en concullega's. Wat adviseren zij?


    Soms spreek ik wel 4 voicemails in en belt niemand terug. AAH! Dat zet je toch aan het denken.😏 Op andere dagen is het direct raak, of bellen meerdere mensen terug.


    Levert het klussen op? Niet direct. Dat komt nog. Daar ben ik van overtuigd. Maar mensen helpen graag en de gesprekken zijn stuk voor de stuk de moeite waard 😀👍


    Zo, dat is de tweede praktische #marketingtip, die rechtstreeks uit mijn marketingroman komt. Wil je er meer lezen? Blijf me volgen of kijk eens op https://lnkd.in/dWtY8Ud


    Zin om te bellen? 📱: 0615908042, of mail me erik@clubego.nl.

  • 3. LINKEDIN.

    Breid elke week jouw Linkedinnetwerk uit. Elke vrijdagmiddag kijk ik mijn week terug en denk ik aan de mensen die ik ontmoette. Ik voeg hen toe aan mijn Linkedin-netwerk, zodat ik nogmaals zichtbaar ben én mijn bereik groeit.


    Meestal doe ik dat om 16.30 uur. Met weekendmuziek door de speakers en het eerste biertje van het weekend. Proost op het leven!


    Zijn wij geconnect?

  • 4. MAIL.

    Stuur regelmatig een zinnige mail. Elke week mail ik een korte marketingtip,  zodat mijn lezers even aan marketing denken en ik top-of-mind-blijf. 


    Deze schrijf ik midden in de nacht, in slechts het licht van mijn laptopscherm.  Ik hoor wat. Lise (1), ze roept me.

  • 5. REFERENTIES!

    Heb jij al referenties op jouw website?Maar het is supereffectief. Te stimonals van klanten zijn een enorme bewijskracht dat jij goed bent in jouw werk. 


    De kunst is om een unieke, persoonlijke, verrassende, maar oprechte pluim van een klant te krijgen. Wees dus alert op een compliment van een klant. Vraag vervolgens of je deze positieve woorden op jouw website mag zetten.  Dit klinkt eenvoudig, toch? Waarom hebben wij ondernemers dan écht goede referenties op hun website staan?


    Zal ik jou daarbij helpen?

  • 6. HANDTEKENING.

    Wat zegt jouw e-mailhandtekening? Ik heb de mijne zojuist aangepast. Ik verwees naar mijn #marketingroman-in-wording, maar sinds vandaag verwijs ik naar deze website!


    Ik zal de tip spoedig aanvullen..

  • 7. LAAT JE INTRODUCEREN.

    De mensen die ik belde bij tip nummer twee, vraag ik om mij te introduceren bij mogelijke klanten. Misschien wel de beste en snelste weg naar een nieuwe klus.

  • 8. COMMUNICEER 1 BOODSCHAP

    Moeilijk! Ben ik marketingadviseur of tekstschrijver? Of beiden? Ik ben dus marketingadviseur én tekstschrijver, maar ook auteur van een marketingroman. 


    Op deze pagina lees je alleen over mijn werk als marketingadviseur in Zwolle.  Ik heb een aparte pagina voor mijn werk als tekstschrijver.  En ten slotte een pagina voor mijn marketingroman. 


    Op al die pagina's deel ik 1 boodschap. Dat communiceert prettig. Hierdoor kan ik elke pagina op de juiste doelgroep toespitsen en zorgen dat hij of zij zich aangesproken voelt.


    En? Werkt deze tacktiek?

  • 9. Schrijf actief. Kies jij i.p.v. wij!

    Deze week is de tip kort, maar krachtig! 


    Vandaag keeg ik een foto van een klant. Hij voegde een nieuwe call-to-action toe in zijn webshop:
    Bekijk al onze overhemden' Ik mailde hem terug: 'Meer overhemden voor jou'


    Je kunt teksten effectiever maken door de woordjes ‘wij’ en ‘ons’ te vervangen door ‘jij’ en ‘jouw’. Kijk maar:


    • "Wij hebben het beste aanbod." of
    • "Jij krijgt het beste aanbod."

    Welke spreekt meer aan?

  • 10. GEEN KORTING.

69 marketingtips om klanten te scoren

Het internet en de boekhandels staan vol met marketingtips en -adviezen, maar schreef iemand hier ooit een roman over? Jazeker. Over een man die start als freelancer en zijn zoektocht naar klanten.

Het verhaal barst uit zijn kaft van de praktische marketingtips, maar leest als een boek. Een goed en vermakelijk verhaal. Dat naar verwachting januari 2021 in de boekhandels licht!

Om aandacht te vragen voor die marketingroman, deelt de auteur hier wekelijks één tip.
Elke week een marketingtip in jouw mailbox?
En een mailtje als de marketingroman te bestellen is?

Elke week een marketingtip in jouw mailbox?

Auteur: Erik Gosker