Sollicitatie freelance marketing- en communicatieadviseur
 bij Yacht


Aangenaam, Erik Gosker hier! Zoals afgesproken stel ik mijzelf voor. Graag zou ik eens praten over werk als freelance communicatie- of marketingprofessional bij Yacht.

Voor het gesprek zet ik alvast 9 gespreksonderwerpen. Links een aantal steekwoorden, als je direct de inhoud in wilt. Rechts een persoonlijke touch. De klik is minstens zo belangrijk als de kunde, toch? En jij? Waar wil jij het over hebben?

Hij is goed hoor, die Erik Gosker.

Niet twijfelen, uitnodigen deze man!

Het zijn maar woorden

Een samenwerking begint met een eerste gesprek. Ik vertel graag meer over mijn ervaring in marketingcommunicatie en mijn drijfveren om te gaan freelancen. Dan ontdekken we of het persoonlijk ook klikt!
WANNEER BELLEN WE?
Of wil  je echt een hele brief lezen? Echt? Zo'n hele lange, serieuze sollicitatiebrief?
Oké, dat is goed.

Dag Sophie,

Aangenaam, Erik Gosker. Een bedenker, organisator, aanjager en schaker. En schrijver, onder andere van deze vijfhonderd woorden om mij te introduceren en jou te overtuigen dat ik een sympathieke vent ben die iets toe kan voegen aan Yacht. In het bijzonder jullie klanten.

Eerst iets over mij
Dertig plus vier jaar geleden ben ik geboren in Kampen en daar bijna volwassen geworden. Sinds 2011 woon ik in Zwolle. De eerste acht jaar na mijn studie werkte ik als marketeer en sinds 2017 als project- en accountmanager bij een websitebouwer. Ik stuur momenteel een team van drie ontwikkelaars en een vormgever aan, met daarbij een flexibele schil. En dat doe ik keurig. Althans, dat vinden mijn team, onze klanten en mijn directeuren. Ik ben goed in mijn werk. Is dat geen prettige gedachte?
Als het zo goed gaat, waarom wil je dan freelancen? Ik hoor het je denken. Nou, wij bouwen websites, maar doen geen marketing en communicatie. Daar ligt toch mijn hart. Mensen in beweging brengen. Daarover later meer.

Over jullie
Het uitgangspunt is dat jullie grote organisaties helpen bij inspirerende marketing- en communicatievraagstukken. Daar kan ik bij helpen. Ik ben een bedenker, aanjager, schaker, schrijver en organisator. Dat combineer ik met mijn kennis van en ervaring met (online) marketing. En een bulk enthousiasme, creativiteit en humor. Wat ik van Yacht weet? Nou, jullie werken voor grote merken. Staan voor kwaliteit en professionaliteit. Denk ik aan Yacht, dan denk ik aan gegarandeerd succes. Waarom? Geen idee. Dat is een gevoel. De naam. Ik denk dat ik daar wel bij pas, die combinatie van professioneel en persoonlijk. Yacht biedt professionals de kans om in meerdere keukens te kijken, waardoor zowel opdrachtgever als werknemer met een frisse blik naar een organisatie blijft kijken.

Perfecte timing
Terug naar de perfecte timing van deze vacature. Mijn directeur weet dat ik vertrek bij Motivo én dat ik ga starten als freelance marketeer. Ik geloof dat Yacht een prettige partner is. En een ambitieus bedrijf dat Nederland een beetje beter. Daar kan ik mijn steentje aan bijdragen, door mensen in beweging te brengen. Door hen te informeren, verblijden, verleiden of nieuwsgierig te maken. Verschillende groepen mensen bereiken, die kans doet mijn hart uit mijn borstkas kloppen.

Daarom vroeg ik Ipek om mij te introduceren. Graag maak ik kennis om te ontdekken of wij bij elkaar passen. Hoe werken jullie? Hoe bepalen jullie wie bij welke opdrachtgever past? Wat is het einddoel van Yacht? Houd je liever van roze- of vulkoeken? Dat soort vragen, daar hoor ik graag meer over. Zo, dit zijn 500 woorden om mezelf voor te stellen. Bellen jullie mij? 

Graag tot snel!
Vriendelijke groet,

Erik